#پاسخ
یکی از نشانه های حتمی ظهور امام زمان علیه السلام ، قیام یمانی است .
امام صادق عليه السلام مى فرمايد ؛
«پنج نشانه حتمى، پيش از قيام قائم هست: [خروج] يمانى، [خروج] سفيانى، بانگ [آسمانى]، كشته شدن نفْس زكيّه و به زمين فرو رفتن [لشكرى] در بيداء »
كمال الدين: ص 650 ح 7 _ بحار الأنوار: ج 52 ص 204 ح 34.
امام باقر عليه السلام مى فرمايد: «... هنگامى كه مردان، خود را به زنان و زنان، خود را به مردان، شبيه كنند ... و سفيانى از شام، و يمانى از يمن خروج كنند و [لشكرى] در بيداء فرو رود و جوانى از خاندان محمّد، ميان ركن [حجر الأسود] و مقام [ابراهيم]- كه نامش محمّد بن حسن، نفْس زكيّه است-، كشته شود و بانگى از آسمان آيد كه حق نزد او و شيعه اوست. اين، هنگام خروج قائم ماست».
كمال الدين: ص 330 ح 16، إعلام الورى: ج 2 ص 291، بحار الأنوار: ج 52 ص 191 ح 24. نيز، براى ديدن همه حديث، ر. ك: همين دانشنامه: ص 389 ح 1395.
چنان که گذشت ، یمانی از یمن قیام خود را آغاز می کند ، لذا علی علیه السلام فرمود ؛
«پنج چيز، از نشانه هاى [ظهور] قائم است ؛ (خروج) يمانى از يمن، [خروج] سفيانى، نداى آسمانى، فرو رفتن زمين در بيداء و كشته شدن نفْس زكيّه »
عيون الحكم و المواعظ: ص 244 ح 4642.
قیام و خروج یمانی و سفیانی هم ، همزمان است ، چنان که امام باقر عليه السلام فرمود: «... خروج سفيانى، يمانى و خراسانى، در يك سال و يك ماه و يك روز است و مانند دانه هاى تسبيح، پشت سر هم هستند و همه جا جنگ و بيم و هراس است. بدا به حال كسى كه با آنان مخالفت ورزد! و ميان پرچمها، پرچمى راهيافته تر از پرچم يمانى نيست و آن، پرچم هدايت است كه شما را به سوى صاحبتان (امام زمان عليه السلام) فرا مى خواند و چون يمانى قيام كند، فروش سلاح را بر مردم و مسلمانان، حرام مىكند. هنگامى كه يمانى قيام كرد، به سوى او برو، كه پرچمش، پرچم هدايت است و هيچ مسلمانى برايش روا نيست كه كار را بر او دشوار كند؛ كه هر كس چنين كند، از دوزخيان خواهد بود »
الغيبة، نعمانى ص 253 ح 13، بحار الأنوار: ج 52 ص 230 ح 96
خروج یمانی به طور اجمال از نشانه های حتمی ظهور است اما شخصیت یمانی و چگونگی خروج او برای ما مشخص نیست جز این که معلوم است که او اهل یمن است و از یمن ظهور می کند .
احمد الحسن مدعی است که یمانی خودش یعنی احمد الحسن بصری است و می آورد ؛
« یمانی صاحب ولایت الهی است ، دچار خطا نمیشود تا مردم را به باطل بکشاند یا آنها را از راه حق خارج کند ، او معصومی است که بر عصمتش نص و تصریح وارد شده است ، یمانی حجتی از حجت های خدا در زمینش است »
متشابهات ج 4 ص 69
❕و در جای دیگر می گوید ؛
« بدان که من قبل از اینکه متولد شوم ، یمانی بوده ام و در این عالم جسمانی از این موضوع اطلاع نداشتم ،تا خداوند مرا یادآوری و آگاهم نمود »
پاسخهای روشنگر ، ج 2 ص 98
در جای دیگر در یک بیان مضحک ادعا می کند که چون کسی غیر من ادعای وصایت و یمانی بودن نکرده است ، پس من وصی و یمانی هستم ، می گوید ؛
« برای این که مطمئن شوی که سید احمد الحسن همان یمانی و وصی و فرستاده امام زمان علیه السلام است بدان که به غیر صاحب وصیت ( یعنی من ) مدعی دیگری ( برای این مناصب ) وجود ندارد »
پاسخهای روشنگر ج 6 ص 164
حال چند مطلب باید روشن شود ؛
احمد الحسن مدعی است که همان یمانی ، اهل یمن است در حالی که صراحتا خود را اهل بصره معرفی می کند و می گوید ؛
« احمد الحسن در بصره به دنیا آمد »
پاسخهای روشنگر ج 1 ص 62
« او مبلغ و نقل کننده از امام مهدی علیه السلام است و از استان بصره عراق است »
همان ص 74
و می گوید ؛
« اسمم احمد است و در شهر بصره در جنوب عراق زندگی می کنم »
پاسخهای روشنگر ، ج 2 ص 109
روایات فوق صراحتا یمانی را اهل یمن و ظهور او را از یمن معرفی می کند ، در حالی که احمد الحسن به تصریح خودش اهل بصره است و از بصره دعوت خود را شروع کرده است چگونه ممکن است احمد الحسن همان یمانی باشد
احمد الحسن مدعی است که یمانی معصوم بوده و گناه نمی کند ، در حالی که خودش در مقام معرفی خود می گوید ؛
« من بنده حقیر به فکرم خطور نمی کرد که از سگ مریضی هم برتر باشم چرا که پرودگار رحیم مرا از گناه بزرگم در پیشگاهش آگاه ساخته است »
پاسخهای روشنگر ج 1 ص 23
و می گوید ؛
« من گناهکار ، تقصیر کار ، کم عمل با خطاهای بسیار هستم »
پاسخهای روشنگر ، ج 2 ص 92
نظرات شما عزیزان:
تاريخ : دو شنبه 11 آذر 1398
| 22:49 | نویسنده : مهدی صیادی |